Abstract
הלמידה המסורתית מטקסטים מבוססי-דפוס מפנה את מקומה ללמידה מטקסטים דיגיטליים. קיימים יתרונות מעשיים ללמידה בסביבות דיגיטליות, אך חשוב להיות מודעים לכך שהמדיום בפני עצמו עשוי להשפיע על טיב הלמידה. במחקר מטה-אנליזה זה נסקרו עדויות אימפריות להבדלים בהבנת הנקרא בין למידה מטקסט מודפס ללמידה מטקסט דיגיטלי. המדגם כלל מחקרים שהתפרסמו או נערכו מינואר 2000 למאי 2017, אשר השוו את הבנת הנקרא בין שתי המדיות. בניתוח ראשוני זה כלולות תוצאות מטה-אנליזה עבור 23 מחקרים, עם כ-160,000 משתתפים. נבחנו שני אפקטים ממתנים: מסגרת הזמן ללמידה והסוגה של הטקסט. ממצאי המטה-אנליזה מצביעים על הנמכה קלה, אך מובהקת, של הבנת הנקרא בלמידה מטקסטים דיגיטליים (g=-0.22). הפער בהבנת הנקרא הוא לרעת המדיה הדיגיטלית, והוא גדל כאשר מסגרת הזמן ללמידה מוגבלת (לעומת חופשית) וכאשר הטקסט הוא מידעי (לעומת סיפורי). המאמר דן בהשלכות הפדגוגיות של ממצאים אלו, ובדרכים לשיפור ההבנה והלמידה מתוך טקסטים דיגיטליים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Pages | 13 (2018), 39ע-34ע |
Number of pages | 22 |
State | Published - 2018 |
IHP Publications
- ihp
- Computer-assisted instruction
- Digital media
- Information technology
- Reading comprehension
- הבנת הנקרא
- הוראה ולמידה מתוקשבות
- מדיה דיגיטלית
- מידע באמצעים אלקטרוניים