Abstract
למרות ניסיון יומיומי רב בעבודה עם מחשב, אנשים עדיין מעדיפים ללמוד מאמרים באופן מעמיק כשהם מודפסים על נייר. המחקר המתואר במאמר זה ערך ניתוח של תהליך הלמידה על מסך ועל נייר בקרב סטודנטים למדעי החברה באוניברסיטה. הניתוח נעשה על בסיס הגישה המטה-קוגנטיווית המדגישה את חשיבות ההערכה הסובייקטיווית של מידת הידע תוך כדי הלמידה. כפי שאנשים חשים, אכן נמצא שההישגים במבחן נמוכים בעקבות קריאה על מסך מאשר בעקבות קריאה על נייר. אך הבדל זה נמצא רק כאשר זמן הלמידה נשלט באופן מלא על ידי המשתתפים. כאשר זמן הלמידה היה מוגבל, רמת הביצוע הייתה דומה בעקבות קריאה על מסך ועל נייר. בכל המקרים, הערכת הידע הסוביקטיווית הייתה מופרזת כשהקריאה הייתה על מסך ומדויקת יותר כשהיא הייתה על נייר. ממצאים אלה מצביעים על כך שהמדיה לא משפיעה על הלמידה לכשעצמה אלא על יעילות הניהול של תהליך הלמידה. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 107-114 |
Number of pages | 8 |
Journal | גדיש: ביטאון לחינוך מבוגרים |
Volume | 13 |
State | Published - 2012 |
IHP Publications
- ihp
- Academic achievement
- Learning
- Paper
- Reading
- Video display terminals
- הישגים בלימודים
- למידה
- מטה-קוגניציה
- נייר
- צגים
- קריאה