Abstract
המאמר השלישי, "אדריכלות מכוונת-פדגוגיה", נכתב על-ידי ד"ר דורית טובין והאדריכל ניר חן. חן היה חלק אינטגרלי מצוות התכנון וההקמה של בית-הספר הניסויי "כרמים" בראשון-לציון, שבראשו עמד פרופ' דוד חן, וטובין ליוותה את התהליך במחקר. בית-הספר "כרמים" הוקם כבית-ספר שמטרתו לתת מענה חדשני לסגנונות הלמידה השונים ולתחומי העניין המגוונים של התלמידים, באמצעות התקשוב (טכנולוגיות התקשורת והמחשוב). הטענה המרכזית במאמר היא כי אף-על-פי שהושקעה מחשבה רבה בתכנון המבנה ובפונקציות הפדגוגיות שהוא צריך לשרת, לאחר עשר שנים שבהן פעל בית-הספר נמצאו סוגי התאמה שונים בין הפדגוגיה והחזון החדשני, לבין התכנון האדריכלי והשלכותיו: התאמה מעשית - במקרים שבהם האדריכלות תמכה במפורש בהתנהלות הפדגוגית, התאמה סמלית - במקרים שבהם העיצוב האדריכלי שימש כמייצג סמלי של החדשנות וכתומך בתפקוד החדשני, וחוסר התאמה - כאשר למרות התכנון החדשני, האילוצים מנעו את השימוש הרצוי.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | בתי ספר ניסויים: בית היוצר לחדשנות בחינוך (קובץ) |
Pages | 177-184 |
State | Published - 2006 |
Keywords
- בית הספר העתידי
- חדשנות
- עיצוב מוסדות חינוך
- סביבה לימודית
- Learning
- Technological innovations